Hvordan kan du laste opp film på Facebook?

Filmer som du laster opp på Facebook, kan ha mange formål. Det kan være bedriftsfilm for lukkede grupper, offentlige delinger for en åpen bedriftsprofil, eller i mer private settinger kan man også laste opp videoer for å dele med venner, for eksempel for å underholde eller for å opplyse.

Man kan dele video på Facebook på mange måter, med andre ord. Man kan også laste opp videoer for annonsering på Facebook og dele og få kommentarer og opprette kontakt med kunden direkte via deling på Facebook. Mye av mer profilbasert markedsføring handler om å være til stede.

Det er mange som kun vil kunne nås for markedsføring i SoMe, da de ikke lenger trenger å besøke andre kanaler, om de ikke ønsker det, da man kan få veldig mye informasjon gjennom dem. Mange får nyhetene sine på sosiale medier og handler til og med både varer og tjenester via dem.

Det er viktig å bearbeide det man laster opp godt, og vite at man har det man trenger for å kunne nå de man ønsker, og møte behovene fra samfunnet man deler i eller markedsfører mot. Et eksempel på noe som er fint å ha med når man laster opp video, er undertekster.

Alt om spesialeffekter i film: Motta hjelp med undertekst av dialog

Deling av video

Video kan deles som innlegg, slik som de fleste er vant med å dele ting på Facebook. Oppretter man en bedriftsprofil, kan man ha direkte kommunikasjon med brukere, og dele innhold, tilbud, informasjon, spørsmål og alt mulig gjennom å enten skrive et innlegg, legge ut et bilde eller video.

En video har veldig stor gjennomslagskraft og har høyt potensiale for å bli populær og treffe mange i SoMe. Du får god tid, og mye av oppmerksomheten til de du treffer og kan dele større mengder informasjon enn med et bilde eller tekstinnlegg. Du kan også skrive en tekst til det samme innlegget.

Brukere kan også dele disse innleggene med sine følgere og venner, og andre bedriftsprofiler kan også kommentere og dele innlegget ditt. Dette gjøres enkelt med en «del» knapp, som alle er vant til hvordan fungerer, og folk deler innlegg fra sider og bedrifter hele tiden.

Dette gjør at Facebook er en fantastisk plattform å dele video på, da man når mange, enten man har en annonse eller en informasjonsvideo man vil spre. Plutselig er man til stede i mange land og på fremsiden av Facebook for brukere overalt. Det skal ikke mange delinger til.

Hva er spesialeffekter i film?

Hvorfor publisere video på Facebook

Video er som sagt et medium som gir deg mye tid til å komme med ditt budskap. Har man mye man vil dele, eller en kreativ idé for fremvisning av noe, er video et godt format, hvis alternativet er tekst eller bilder. Man kan vise ting i sin helhet, og ikke alt lar seg vises slik, gjennom tekst og bilde.

Facebook har gode muligheter for både opplasting av video og direktestrømning av video. Dette kan brukes for å ha en felles avduking av en ny video, hvis man viser frem noe spennende og nytt, eller for å ha direkte kontakt med publikum mens man deler informasjon og budskap.

De aller fleste bruker Facebook og kommer over videoer av alle slag på sine fremsider, som vennene deres eller sider de følger har delt. Disse sidene kan være privatlagde for å dele morsomt innhold, eller andre bedriftsprofiler som bruker Facebook som markedsføringsverktøy selv.

Å knytte nettverk, og å ha kontakter og kjennskaper til markeder utover det helt lokale, har blitt viktigere og viktigere, ettersom at markedene faktisk har åpnet seg mer, og man vil gjerne kunne dele innhold, av alle slag, med folk utenfor landets grenser.

En liste over grunner til å publisere film på Facebook

Facebook for markedsføring

Markedsføring for bedrifter, har blitt mer globalisert og mange store aktører på alle markeder har stor innflytelse på verdensbasis. Tilstedeværelse på SoMe, som Facebook, gir deg overblikk over hva som skjer i alle mulige felt, i hele verden, og gir deg den unike muligheten til å knytte direkte kontakt.

Du kan stifte kontakt direkte gjennom Facebook, gjennom en veldig velutviklet chat-funksjon, eller kommentere på andre sine innlegg, som andre også kan gjøre på dine innlegg. Innlegg kan også bli annonserte, og kan inneholde reklameinnhold eller produktplassering, så lenge det er tydelig merket.

Dette gjør at man får direkte tilbakemelding i den enkle formen, et kommentarfelt, samtidig som man har muligheten til å ta kontakt med dem gjennom direktemeldinger. Dette gjelder både fra brukere og andre aktører og bedriftsprofiler. De fleste er til stede på Facebook.

Både bedrifter og privatpersoner har tilstedeværelse på Facebook, og deler innlegg i alle former, også videoer, med sine kunder, brukere av tjenester, ansatte, venner, kolleger og kjente fra hele verden, og med forskjellige utfordringer og behov. Da er undertekster hjelpsomme for deling.

En mann som leser undertekster

Undertekster

Skal du markedsføre, underholde eller dele kunnskap i videoform, lønner det seg å ha gode undertekster. De vil gjøre det enklere for alle å følge med på innholdet i videoen. Noen liker å ha lyden av på mobilen sinn når de er på Facebook, mens andre snakker et annet språk enn i videoen.

Man deler gjerne internasjonalt, og med store mengder privatpersoner og alle har sine behov. Personer med hørselsnedsettelser vil trenge mer informasjon, og kan trenge undertekster for å få med seg hva som skjer, og eventuell dialog i videoen. Andre vil trenge å kunne lese på engelsk.

Engelske undertekster utgjør en stor forskjell når man deler innhold på nett, da man kan nå et internasjonalt publikum, mye lettere. Deler man innhold på norsk, vil engelske undertekster gjøre at personer som ikke snakker norsk også kan ta del i underholdningen eller kunnskapsdelingen.

Undertekster er altså et veldig fint verktøy for å nå flest mulig når man deler video på SoMe som Facebook. Skap god deling og la alle ta del i den, ved å laste opp undertekster, gjerne flere spor, som kan velges mellom enkelt i videospilleren til Facebook.

Motta hjelp til undertekster

Din Undertekst kan hjelpe!

Hvis du skal dele videoer i SoMe, kan vi hjelpe deg med å lage undertekster til dine prosjekter. Alle typer prosjekter har godt av undertekster. Undertekster skaper forståelse, og er nyttig på veldig mange måter. Vi kan levere undertekster i standardformater, klare til opplasting.

Så jobber du med et prosjekt som involverer video, og du vil utnytte det fulle potensialet i å dele video på Facebook og i andre sosiale medier, ta kontakt og la oss hjelpe deg med å levere undertekster. Vi kan levere på både norsk og engelsk og tilpasset dine prosjekter.

Vi kan også levere undertekster til ferdige prosjekter, videoer du allerede har lastet opp og delt, men skal dele på nytt eller et annet sted, slik at du når et nytt eller bredere publikum. Undertekster gir alle video-delinger et løft og fører til at du virker som en mer profesjonell aktør.